8 June 2013

random #3 ?

I try being random tonight because I got so many things on my head. Love hate trust. Believe me, I am actually a complicated person though I laugh like nothing worst has happen in my life. And one thing, please don't laugh at my grammar mistakes. If you noticed me committing any grammar mistake do correct me by commenting on this post ! Please. I beg you. Hahaha. No, I mean this.Really


 Saya ada kawan. Kawan saya awesome. Ok. Sebenarnya tak boleh nak cakap English. Idk why. Eh sukahati la blog aku. Blerghhh. 


Sedar tak kadang-kadang kau rapat dengan orang tu lepastu dah tak dah. And then korang macam buat bodoh je macam takda apa-apa pernah jadi. Pernah tak pernah tak ?? Especially kawan2. Kadang2 dia jadi musuh, kadang2 dia jadi kawan. Apa yang membezakan kau dengan aku adalah sebab kawan-kawan kita tinggalkan kita. Sepupu aku pernah tanya, "kau rasa mana lagi sakit, kawan yang tinggal kan kau sebab pakwe atau kawan kau yang tinggalkan kau sebab dia ada kawan lain?" So aku macam. Sigh. Dua-dua sakit kot. Tapi aku fikir lagi. Macam mana kalau aku yang tinggal kan kawan aku, bukan dorang. Itu double sigh dowh. Sial.


It’s the ones you love the most who can lift you in an instant, and destroy you without trying.


Bila umur dah 18 ni. Nafsu kau ni dah makin naik. Engkau-engkau yang sebaya aku ni faham la. Nafsu nak berpunya dan dipunyai. Celaka aku cakap. Kau tak minta perasaan ni datang sebab kau tau kau normal, dan paling penting kau 'straight' dan tak bengkok. Tapi faham tak semak ? Ni semua menyusah kan. Sebab ? Sebab bukan masa nya lagi. Masa umur muda belia macam ni kau patut belajar macam mana nak cari duit. Duduk diam-diam belajar


Pasal rezeki ni payah. Benda ni susah nak cakap. Itu semua kerja Tuhan. Aku taktau apa-apa. Aku terima rezeki yang dia bagi dengan tangan yang terbuka. Setakat ni aku mintak tuhan bagi lah aku rezeki yang dapat ringan kan beban bapak aku. Kenapa bapak aku ? Sebab dia sorang je yang perah keringat cari duit. Aku takda penjelasan muktamad untuk orang yang hari-hari tidur addmath dia A+ spm. Itu rezeki. Paham ? Siapa berusaha dia dapat. Siapa berusaha ? Diri sendiri, mak bapak, family, kawan-kawan. Dalam hati atau perbuatan.






Soal maaf kan orang. Biasanya aku kalau sakit hati dengan orang. Aku chill aje. Relax. Sungguh walau orang tu buat jahat dengan aku, aku maaf kan. Tapi aku tak mungkin lupa. I do forgive but i don't forget. Ini ada satu hal la jadi kat aku. Gugur jantung aku. No point of lying bout this. Tapi hati aku betul-betul terluka. Koyak. Cuba kau koyakkan kulit dekat badan kau. Lepastu amik lemon perah atas luka tu. Pasal apa aku pun taktau. Kalau kau kenal aku, aku ni jenis payah nak nangis depan orang. Boleh pulak aku nangis dekat Daiso. Masa tu aku jadi cashier. Kawan aku hantar mesej tanya pasal benda "tu". Terus nangis aku. Balik rumah, adik aku tanya pulak. Lagi kurang ajar. Babi, kau calarkan maruah aku.


Aku ni bodoh sebenarnya. Bukan pandai. Kadang-kadang mulut aku ni bergerak lagi laju dari otak aku. Khilaf aku manusia buat dosa. Tapi aku bukan pendendam.


Engkau. Semulia mana pun engkau. Cikgu, ustaz, Perdana Menteri. Aku tak peduli. Selagi kau manusia, bukan alien, tolong ada sikap hormat menghormati manusia. Tak bermakna kau dah tua, kau berpangkat, berilmu kau boleh sesuka hati maki hamun, pijak maruah orang yang lagi muda, lagi hina, lagi rendah pangkat dari engkau ! Walaupun darjat kau tinggi di mata orang lain, di mata aku kau lah manusia paling sampah sekali !




p/s: kau nak sentap ? masalah kau. bukan aku. sekian


















No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT © 2017 | THEME BY RUMAH ES