14 December 2011

misteri batu serai

hai assalamualaikum . im back with new hot entry.benda yg nak aku cerita ni mungkin korg tak pernah dengar ataupun pernah dengar or buat2 taknak percaya . ni bukan benda tipu dan bukan auta jugak. ni kisah benar lagi sahih .. korg tau pokok serai kn ? tau serai wangi ? alah , serai yg mak kau selalu guna yg tanam depan rumah tu .

bapak aku kaki tanam pokok2 .. so agak bodoh kalau tak tanam serai depan rumah kn ? so satu hari lepas sembahyang jumaat ade la 2 org brother ni datang rumah ak tanya sape punya pokok serai yg berbunga depan tu .. then aku cakap la aku punya .. then dia tanya ayah ade ? ayah kerja .. petang karang dia balik la .. so dia ckp takpelah , nanti kitorg datang lagi .. so ak watlek watpeace .. aku kol bapak aku .. then petang tu dia balik , dan org yg tadi dtg rumah aku tu jumpa bapak aku .. dh sembang2 dia balik rumah kot (mana la ak tau )

esok nye , mak aku cerita yg org datang semalam tu minta izin nk amik batu serai kt serai yg mak aku selalu amik buat rendang tu . mak aku pun bukan tau sgt dengan benda2 mcm ni .. malam tu org tu datang nk amik batu serai .. tp malam tu hujan lebat gilaa punya . entah ape org tu buat aku pun taktau .. tup tup dia bg bapak ak batu serai tu sebiji .. kau tau kn mana dtg batu tu ? yes , dia keluar dari bawah serai yg  mak ak amik buat rendang dan pelbagai masakan lagi .. warna purple .. lwa gilaa aku cakap kau . aku pun bukan tokbomoh taktahu menahu natang benda camnie . lagi ak pelik ape dia buat sampai serai tu boleh keluarkan batu .. bukan sebijik je dia dapat tapi tujuh bijik tak silap ak . org tu bagitau , biasanya kalau dorg amik batu serai dapat dalam 11 biji . tp malam tu mungkin hujan so tak banyak dapat . n maybe sbb air dh hanyutkan batu tu ..

itu kisah tahun lepas yg jadi kt depan rumah aku ..

yg ni pulak kisah bulan lepas .. ayah aku ade belajar agama kt sorg imam masjid kt petaling jaya .. then dia dgn kawan2 dia beserta ustaz ni jugak pegi la klang kot . tak silap aku la .tujuan dorg datang situ sebab nk tarik batu serai .. ayah aku dapat sebelas bijik .. macam2 warna ade ..n sebenarnya proses2 nk amik batu serai ni tak lama .. ayah aku ckp kena baca2 doa then dh boleh amik kt serai tu dah ..







antara benda yg ade kt bawah serai tu

















ni semua benda yg dapat dari bawah serai tu .. pelik kan ? batu2 ni memang cantik2 .. tak caya meh datang umah .. biasanya org buat cincin batu ni sebab warna dia lembut .. sebenarnya bapak ak nk jual batu2 ni .. so sape yg berkenan di hati nk beli harga mahar tebus dia RM 65 .. masih boleh di runding . yg aku tunjuk kt gambar tu , adelah warna yg aku ade ..kot2 kakak ngn abang kau takpun bapak kau nk buat cincin tunang ke kahwin pun boleh . haha.. 

ak rasa post ni panjang nk mampus .. 

15 comments:

  1. wah cantiknya batu2 serai tuh, nak tanam pokok serai gak la nak, then batu tu hadiahkan dekat awek, hehe

    ReplyDelete
  2. agak2 la kalau nak tipu pun. siap ada bentuk lagi tu batu serai tu

    ReplyDelete
  3. serious ke nak jual ? nak beli weh .

    ReplyDelete
  4. Salam..hahaha..aku ade batu serai kembar..bila cntum siap bleh jentik lgi..wrna hijau..

    ReplyDelete
  5. apa yg kamu lakukan adalah syirik pada Allah S.W.T. kamu telah melakukan pemujaan terhadap syaitan dan jin..jin tu kutip permata tu dari mana ntah pastu letak bawah rumpun serai..pastu kau pun syok sbb dpt batu permata. kalau nk tau dari mana asal batu tu senang ja. pegi cri gemologist. tau tak apa tu gemologist. setiap mineral didunia dapat dikenal pasti asal usulnya melalui kekerasannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Its not gemologist...it is geologist

      Delete
    2. derr, it is gemologist. try to google it

      Delete
    3. tapi apa pon batu serai tu adalah tipu daya dari jin . boleh membawa kepada syirik . cara amik batu tu pon dah mcm lain je aku tgk .

      Delete
  6. Sape yg x pcya tntang wujudnya batu serai ni bmakna dia x pcya akn kkuasaan&keajaiban Tuhan..harta org bunian dlm bhsa ksarnya,tp jnji kta tahu yg org bunian tu pun mahluk Tuhan gak.-zack rajawali.

    ReplyDelete
  7. Mmg betul batu ni....i ada dh lama gak simpan....batu i kdg bila i jalan seorg pd malam waktu mmg blh bau wangi yg tak pernah i bau....wangi sgt mcm bunga bunian mcm tu.....lg pas i simpan dan jaga batu itu betul betul...dia atau siapa mcm seseorg dtg mimpi kerap jugak...mcm mcm di bagi tau melalui mimpi.....no ekor pun i dh kene byk kali...klu x silap dh 7 atau 8 kali dlm kurang setahun lepas......semua naik 1st...dh puluh dekat ratus ribu dh kene.......siapa yg ade yg asli..jagala ia baik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taktau la plak sampai macam ni sekali batu serai ni boleh buat. Apa yg sy boleh nasihat, berhentilah main nombor ekor, HARAMMMM ! hehe.

      Delete
  8. Pencirieett semua tu.

    ReplyDelete
  9. hmm.....bertaubat la, selagi blum mati ni...nnt klu dh nmpak malaikat maut, bru ko tau...

    ReplyDelete
  10. Batu ni kalau dh mahar nye rm68..xley nk runding lagi..mmg tetap harga tu.. jgn taksub dgn batu ni..ingt Allah..

    ReplyDelete
  11. Batu tu hanya sebagai syarat..Allah jua yg tentukan segalanya..namun jgn lupa kita harus mempercayai wujudnya alam ghaib..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT © 2017 | THEME BY RUMAH ES